Jak zrobić zdjęcie HDR – Instrukcja Video

Zdjęcie hdr

W jednym z poprzednich artykułów na blogu pokazywałam w jaki sposób przygotować zdjęcie do HDR: Jak zrobić zdjęcie  HDR?

W tym materiale video pokażę Ci jak zrobić takie zdjęcie w darmowym programie, którego ja używam: FUSION.

Żeby zrobić zdjęcie HDR będziesz potrzebował 2-3 zdjęć różnie naświetlonych.

Zdjęcia muszą być jednakowych rozmiarów i najlepiej jeśli przedstawiają dokładnie tą samą scenę.

Ale będziesz mógł także w programie wyrównać automatycznie swoje zdjęcia.

 

Polecam Ci również skorzystać z poprzedniej wersji programu FUSION 2.2., który możesz pobrać TUTAJ ponieważ najnowsza wersja tego programu dodaje logo programu na każdym zdjęciu.

 

Ja w tym przykładzie wykorzystałam 3 zdjęcia. Pierwsze zdjęcie z ekspozycją 0, drugie +1 i trzecie -1.

 

Zapraszam do oglądania (polecam wybrać opcję full screen):

 

 

Zdjęcie źródłowe:

 

Efekt 1:

 

Efekt 2:

11 thoughts on “Jak zrobić zdjęcie HDR – Instrukcja Video

  • 25 lipca 2013 o 20:41
    Permalink

    Cześć Agnieszka

    Fotografią zajmuję się od niedawna i od początku śledzę Twojego bloga. Zainteresowały mnie m.in. zdjęcie HDR. I tu mam pytanie. Czy robiąc zdjęcie HDR jest możliwość ustawienia w aparacie programu, by ten wykonał serię 3 zdjęć o zróżnicowanej kompozycji (-1,0,1) automatycznie, czy też konieczne jest za każdym razem ręczne ustawianie poziom ekspozycji robiąc 3 zdjęcia po kolei. Aparat mam Nikon D5100

    Odpowiedz
    • 27 lipca 2013 o 21:20
      Permalink

      Cześć Mariuszu,

      ustawiając sobie bracketing ekspozycji aparat sam zrobi za Ciebie 3 różnie naświetlone zdjęcia więc nie będziesz musiał tego robić ręcznie. W Nikonie D 5100 masz również taką opcję jak HDR gdzie aparat sam połączy dwa zdjęcia o różnym stopniu naświetlenia (różnicę możesz sobie ustawić samodzielnie). Myślę, że warto przetestować tę opcję. Pozdrawiam 🙂

      Odpowiedz
      • 28 lipca 2013 o 21:38
        Permalink

        No właśnie zastanawiałem się, co to takiego ten bracketing 🙂 Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam 🙂

        Odpowiedz
  • 17 czerwca 2013 o 11:44
    Permalink

    super tutorial:-) czekam na nastepne:-)

    Odpowiedz
  • 13 maja 2013 o 11:57
    Permalink

    Dzięki, krótko i treściwie przedstawiam Pani problem. Proszę napisać coś na temat  odległości hiperfokalnej.

    Odpowiedz
  • 12 sierpnia 2012 o 01:57
    Permalink

    Witam serdecznie! Proponowałbym ustawiać większy skok. 1 EV to troszkę za mało, gdy chcemy wydobyć szczegóły w najciemniejszych partiach obrazu. Wypróbuję ten program z całą pewnością. Natomiast chętnym do eksperymentowania polecam program SNS-HDR w wersji PRO. Wiem, że nie każdego stać na to, by wydać 85 Euro na program (może skorzystać z wersji LITE za darmo ale jest ona bardzo prościuchna i niewygodna w użytkowaniu). Sama idea obrazów HDR jest mi od jakiegoś czasu bardzo bliska. Gdy dodamy do tego dobry program, w którym złożymy naszą sekwencję zdjęć otrzymamy to, co faktycznie widziały nasze oczy. Dla przykładu zdjęcie uzyskane właśnie przy skoku +/- 2 EV szczególnie przydatne przy dość kontrastowych scenach. http://www.swiatobrazu.pl/fotografie/galeria,zdjecie,uzytkownika,_dsc7423_hdr_y51jhcf3vlnydnxfhim

    pozdrawiam

    Odpowiedz
  • 11 lipca 2012 o 22:19
    Permalink

    Też popróbuję, dzięki wielkie! 🙂 Pozdrawiam!

    Odpowiedz
  • 19 czerwca 2012 o 15:34
    Permalink

    super! myślałam, że to znacznie trudniejsze… zaraz sprobuje z moimi fotkami 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *